Welkom - Karibu!

Ik heet je welkom op mijn blog en ik zal mezelf hierbij ook even kort voorstellen.

Ik ben Nathalie en zit in mijn laatste jaar vroedkunde. Ik vertrek 28 februari voor twee maanden naar Afrika (Tanzania) om er vrijwilligerswerk te doen als vroedvrouw. Dit vrijwilligerswerk is tegelijkertijd ook mijn laatste stage verloskamer voor ik afstudeer. Ik vertrek samen met vier andere studenten naar de stad Arusha en daar verblijf ik in een gastgezin bij Dr Mardai en zijn vrouw, samen met Elise en Jente. Ik zal er acht weken stage lopen in het Mount Meru Hospital en zal me samen met mijn mede studenten ontfermen over de vele moeders die er gaan bevallen. Ik heb deze blog aangemaakt zodat geïnteresseerden mijn avonturen in Afrika kunnen mee volgen. 

Hopelijk kan ik je wat boeien met mijn reisverhalen en natuurlijk hoop ik ook op vele reacties! Ik kijk alvast ontzettend uit naar dit avontuur!
 

Veel leesplezier! 

Blog

Koffers gepakt, tijd om naar huis te vliegen!

26-04-2014 18:56
Hallo iedereen,   Dit is meteen de laatste blog die ik vanuit Arusha zal posten. Wat is de tijd snel gegaan. Acht weken leek wel eindeloos toen ik op Zaventem stond, maar ze zijn als een flits voorbij gevlogen!    Toen we uit onze nachten kwamen zijn we donderdag nog eens naar de...

Weekend en laatste nachten!

24-04-2014 12:11
  Hallo iedereen,   Dit weekend zijn we een Massai dorpje gaan bezoeken. Het dorp is van de vader van Robert. Robert is een werknemer van Projects Abroad en zo zijn we in dit dorp terechtgekomen. Hij is nog steeds een Massai en gaat in het weekend vaak overnachten bij zijn familie. De...

Laatste dagshiften in Tanzania!

18-04-2014 17:20
Hallo iedereen!   Vorige blog had ik vermeld dat we nog eens naar Moshi gingen op zaterdag, maar door de hevige regenval is dit spijtig genoeg niet kunnen doorgaan. We hebben zaterdag dan maar gebruikt om Shanah en Fien, onze medestudenten, te bezoeken in Sakina. Dit is een klein half uurtje...

40ste bevalling!!

11-04-2014 15:53
  Hallo iedereen!   Deze week zijn we weer gestart met onze nachtshiften. Ik heb 6 bevallingen kunnen doen en heb daarbij mijn 40ste eindelijk gehaald!! Weeral een stap dichter bij het afstuderen!   We hebben spijtig genoeg op één nacht twee doodgeboortes meegemaakt. De eerste...

Weekendje naar Moshi

06-04-2014 18:41
  Hallo iedereen,   Dit weekend zijn we naar Moshi gegaan, dit is een dorpje aan de voet van de Kilimanjaro. Hier kan je het startpunt van de Kilimanjaro bezoeken, koffieplantage, grotten, watervallen en warmwaterbronnen. Zaterdag morgen moesten we vroeg uit de veren om met de bus...
1 | 2 | 3 | 4 >>

 

Arusha City!