Bedankt voor het steunen van mijn project!

27-01-2014 19:29

Hallo iedereen!

Het is stilletjes aan aftellen voor mijn vertrek richting Tanzania. Nog slechts 31 dagen voor ik op het vliegtuig stap richting Kilimanjaro Airport. Ik ben alvast enkele voorbereidingen aan het treffen en dit zou niet gegaan zijn zonder de steun van alle lieve mensen die wafeltjes hebben gekocht en de genereuze bijdrage die ik van Lore Frederickx, Kimmy Vanhoogendorp, Stephanie Livens en Liza Van Duppen heb gekregen. Zij zijn vorig jaar als vier studenten vroedkunde vertrokken en zijn als volwaardige vroedvrouwen terug gekomen! Ze hadden nog wat geld over van de inzamelactie van vorig jaar en hebben het aan mij geschonken om te spenderen aan materiaal voor het ziekenhuis.

Onderaan kan je een foto vinden van een deel van het materiaal dat ik heb aangekocht. Enkele zaken zijn voor persoonlijk gebruik, anderen zijn om in het werkveld te gebruiken. Er worden ook nog 2 beademingsballonnen gekocht voor pasgeborenen waarvan ik later nog een foto zal posten. Hier hebben we met vijf studenten voor samen gelegd om dit aan onze ziekenhuizen te schenken. Ik werk samen met Elise en Jente in het Mount Meru Hospital en Shanah en Fien zullen in het Ngarenaro Health Centre werken. Daarom hebben we er twee aangekocht.

 

Medisch materiaal 

  • 100 st 5 ml spuiten
  • 100 st 2 ml spuiten
  • 300 st onsteriele handschoenen
  • 50 st chirurgische handschoenen
  • 100 st copolymere steriele onderzoekshandschoenen
  • 2 venoject naaldhouders
  • 1 stuwband
  • 100 mondmaskers
  • 1 veiligheidsbril
  • 100 wegwerp schorten
  • 100 naalden (21 G groen)
  • 100 naalden (18 G roos)
  • 100 naalden (23 G blauw)
  • 100 vacutainernaalden (moeten nog geleverd worden)
  • 3 flesjes handalcohol

 

Persoonlijk material

  • zaklamp (elektriciteit valt regelmatig uit)
  • waslijn 
  • portefeuille voor onder de kleding te dragen
  • schuurborsteltje voor de handwas
  • vlekken verwijderaar voor mijn witte pakjes van stage proper te krijgen
  • koplamp om 's nachts bevallingen te doen wanneer de elektriciteit is uitgevallen
  • universele stekker
  • 6 st Malaria medicatie
 
Ik ga me de komende maand verder voorbereiden op de reis en ik wil iedereen die mij gesteund heeft nogmaals bedanken!!! De volgende blog zal waarschijnlijk gepost worden net voor mijn vertrek!


Tot binnen een maand! 

Groetjes,

Nathalie

 

 

Reacties

Datum: 10-06-2014

Door: Smithe293

Onderwerp: John

whoah this weblog is wonderful i really like studying your posts. Keep up the great paintings! You already know, lots of individuals are searching around for this information, you can help them greatly. kfkaacbadgeddabf

Nieuw bericht